Verslag HAT 2015 deel I

Twee weken na de Spa Summer Classic bij de BRAVO was het voor het Dantuma NK GTTC alweer tijd om aan te treden op de Historische Assen Trophy. Op Spa was er helaas veel schade opgelopen, waardoor  enkele deelnemers niet aan de start konden verschijnen op Assen.

Henk van Gammeren probeert zijn Ford Escort voor de Historic Grand Prix  in Zandvoort weer gereed te hebben na in Eau rouge hard de banden te hebben geraakt. Bij  Brax racing wil het dit jaar nog niet helemaal meezitten met de motoren. De motor die op Spa opgeblazen was,  was wel op tijd klaar voor Assen. Echter helaas sneuvelde deze nieuwe motor op de testbank en konden zijn in Assen niet aan de start verschijnen.

Gelukkig ook goed nieuws, iedereen was blij verrast om Jan Willem Oosterhagen toch te zien met zijn Ford Escort. Na motorschade te hebben opgelopen op Spa kon hij wel van de partij zijn op Assen. Met medewerking van Jack van Ginkel en een beetje geluk dat de derde (!) lagerset de juiste maat had, kon hij vrijdagochtend zijn auto starten en de lange reis, circa 30 min, naar Assen beginnen.

De vrijdag was gezellig en iedereen zocht aan de eind van de middag zijn plekje op het paddock om het weekend te bivakkeren. De technische keuring verliep voor iedereen zonder enige problemen, mede door de strenge controle op Spa, en het racen kon dus echt beginnen.

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

Reacties zijn gesloten.