NL Package Deal 2014

Het seizoen 2013 is nog maar net succesvol afgesloten op de Nurburgring en de racekalender voor 2014 is al grotendeels klaar! En deze is veelbelovend, want we rijden 3 races in Nederland, waaronder de prestigieuze HGP op Zandvoort en daarnaast waarschijnlijk 2 races in het buitenland. Aangezien de races in Nederland al rond zijn en voor de HGP belangrijk is dat we een groot veld presenteren (conform afspraken organisatie en de HARC) en dus aanvullen met collega klassen met vergelijkbare auto’s, hebben we ervoor gekozen nu al een NL Package Deal voor de 3 Nederlandse races aan te bieden voor het gunstige bedrag van 1250 euro. Daarnaast worden de inschrijvingen ook geopend. Voor Package Deal afnemers is deelname van de HGP gegarandeerd, voor losse inschrijvingen gaat dit in volgorde van aanmelding. Op het moment dat de 2 buitenland races volledig rond zijn, kan de NL Package Deal uitgebreid worden hiermee, of natuurlijk met losse inschrijvingen.

De 3 races en kosten:
– Historische Zandvoort Trophy, 3 en 4 mei, 1x kwalificatie en 3x race.
– HARC Historic Assen, 12 en 13 juli, 1x kwalificatie en 3x race.
– Historische Grand Prix Zandvoort, 29, 30 en 31 augustus, 1x kwalificatie en 2x race.

Kosten Historische Zandvoort Trophy           475 euro
Kosten HARC Historic Assen                           475 euro
Kosten Historische Grand Prix Zandvoort    750 euro +
Totaal  1.700 euro
Met het NL Package Deal van 1250 euro bespaart u dus 450 euro ten opzicht van de losse inschrijvingen!

Om het seizoen volledig financieel rond te kunnen krijgen, vragen we van jullie een vroeg commitment via de NL Package Deals. Als tegenprestatie geldt dat bij afname van een Package Deal voor onze feestavond op 23 november a.s., deze in 3 termijnen mag worden voldaan:
– 250 euro direct bij inschrijving,
– 500 euro voor 31 december 2013
– 500 euro voor 1 april 2014.

We kijken uit naar een mooi seizoen, hopelijk met mooi gevulde startvelden, dus schrijf gauw in! En attendeer mede coureurs op deze mooie kalender en bijbehorende Package Deal!

Inschrijving kan via de site nkgttc.nl. Belangrijk om te vermelden is dat je auto een aanvraag voor een Historical Technical Passport (HTP) nodig heeft om te mogen deelnemen, dit kan in de winter geregeld worden. Over het HTP zal ook nog een artikel op de website komen binnenkort.

Vragen of opmerkingen? Aarzel geen moment om contact op te nemen met ons via info@nkgttc.nl.

Namens het Bestuur,

Leonard en Timo

————-

Dear GTTC drivers,

We are proud to introduce our race calender for 2014: 3 races in the Netherlands, amongst other the prestigious Historic Dutch Grand Prix (HGP) at Zandvoort, and 2 races abroad. As the races in the Netherlands are already committed and we need to present a big field of cars at the HGP, we offer as of today a very attractive Package Deal for these 3 races of 1250 EUR. This Package Deal also guarantees your participation for the HGP. When our 2 races abroad are committed, you can extend your Package Deal to these 2, or do an enrolment per race.

Find enclosed the details of the 3 races in The Netherlands:

– Historische Zandvoort Trophy, 3 en 4 mei, 1x qualification and 3x race. Cost 475 euro
– HARC Historic Assen, 12 en 13 juli, 1x kwal qualification and 3x race. Cost 475 euro
– Historische Grand Prix Zandvoort, 29, 30 en 31 augustus, 1x qualification and 2x race. Cost 750 euro

Furthermore we offer an attractive payment schedule for early birds: commitment to the Package Deal before the 23rd of November 2013 makes 3 payments terms possible. One of 250 EUR before the 23rd, one of 500 EUR before the 31st of December 2013 and the remaining 500 EUR before the 1st of April 2014.

We are looking forward to meeting you all again next year and enjoy great racing. So do not wait, and enrol by our site nkggtc.nl!

Regards,

Leonard and Timo

Vooraankondiging Feestavond

Het seizoen 2013 zit er alweer op met veel hoogte punten en leuke anekdotes. Om het raceseizoen goed af te sluiten hebben wij een feestavond georganiseerd op zaterdag 23 november 2013 vanaf 17.00uur. Net als vorig jaar heeft Dantuma een ruimte beschikbaar gesteld in Oudkarspel zodat in een fantastische sfeer de kampioen kan worden gehuldigd en prijzen kunnen worden verdeeld. Binnenkort zal meer informatie worden verstrekt maar reserveer alvast een plekje in je agenda.

Kort samengevat:
Wat: Jaarfeest Dantuma NK GTTC
Wanneer: Zaterdag 23 november 2013
Tijd: vanaf 17.00uur
Waar: Oudkarspel

IMG_7760
We hopen dat jullie allemaal komen!

Verslag NC 2013

Voor het laatste evenement van dit jaar is het NK GTTC afgereisd naar het mooie circuit in de Duitse Eiffel, de Nürburgring. De aanloop naar het evenement was wat hectisch door de wijziging van de tijden in de laatste week. Helaas was het voor 1 deelnemer niet mogelijk op vrijdag de kwalificatie te rijden, maar hij kon gelukkig wel aansluiten bij de races op zaterdag.

Het weekend begon voor velen op de vrijdag met de kwalificatie. De weersomstandigheden hadden niet beter kunnen zijn met een tempratuur van rond de 20 graden en een lekker zonnetje. De kwalificatie verliep voor velen zoals gepland en de 30 minuten konden gebruikt worden om eerst de baan te verkennen en daarna er goed voor te gaan zitten en een mooie tijd neer te zetten. Helaas kwamen de eerste pechvogels al naar voren, zo begon Jack Poppelaars goed met steeds betere rondentijden, maar helaas eindigde het raceweeekend al op vrijdag door problemen met de versnellingbak.
De andere Ford Escort rijder, Thijs van Gammeren, kroop door het oog van de naald toen veel rook zijn auto vulde. Instinctief zetten hij de hoofdstroomschakelaar uit en redde daarmee zijn auto. Een doorgebrande brandstof pomp was het probleem. Martijn Bijster kreeg ook te maken met de pechvogel toen bij het openen van de motorkap het complete motorruim was gevuld met olie. Een kapotte keerring was de oorzaak. Gelukkig konden zij wel weer starten door de kapotte onderdelen te vervangen.
De vrijdag was compleet toen tegen het vallen van de avond de BBQ werd aangestoken en het Duitse vlees werd klaar gemaakt. Het was dan ook nog lang onrustig op het paddock.

De zaterdag begon met een lekke band voor Wolter Gratama die bij de start van de race nog een staartje kreeg. Zijn race eindigde voordat hij voorbij de start was.
In tegenstelling tot de andere evenementen van dit jaar werd er dit weekend gewerkt met een rollende / vliegende start. Voor velen was dit even schrikken, maar konden er uiteindelijk wel hun weg in vinden.
Tijdens de start van de eerste race ging het goed mis in de kop van het veld. Michael Nolte, met zijn Opel Kadett C, raakte bij het aanremmen van de eerste bocht de controle over de auto kwijt er raakte de Porsche van gelegenheidsrijder Lex Proper. Dit met chaos als gevolg. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een achterlicht en wat plaatwerk, maar een ideale start was het zeker niet.

Zoals het hele jaar bleek ook dit weekend de `groene` Porsche RSR weer oppermachtig. Wat verder naar achter werd flink gestreden tussen de twee Ford Escort`s en de Porsche 911. Ook Rob Bijster met de Ford Escort, met verse nieuwe motor, kreeg het flink aan de stok met de Mini 1275 GT van Timo Span.
De tweede race verliep zonder grote problemen. Verspreid over het veld werd er gestreden tussen de Ford escort en de Mini 1275GT maar ook de Renault R5 GT Turbo maakte het de Porsche erg lastig.

Het weer bleef goed en bij het vallen van de vlag kon iedereen terug kijken op een geslaagd laatste raceweekend.

Wijziging tijden NC Duitsland!

Zoals inmiddels bij velen bekend is er een grote wijziging in het tijdschema van het weekend op de Nurburgring. Het nieuwe tijdschema ziet er als volgt uit:

Vrijdag 27-09 vanaf 11.30 uur Inschrijven/keuren.

Vrijdag 27-09 om 14.00 uur Rijders briefing.

Vrijdag 27-09 om 14.30 uur Tijd Training.

Zaterdag 28-09 om 10.30 uur Start van Race 1.

Zaterdag 28-09 om 17.20 uur Start van Race 2.

Zorg dat je erbij bent. Mocht u naar aanleiding van het gewijzigde tijdschema vragen hebben dan kunt u contact opnemen met ons via: info@nkgttc.nl.

Deel dit bericht met collega rijders zodat we iedereen bereiken.

230px-Nurburgring_svg

Deelnemers Nurburgring

Met nog anderhalve week voor de boeg is de voorlopige deelnemerslijst voor de Nurburgring bekend. Zoals het er nu uitziet is er in elke klasse genoeg potentie om een leuke strijd te hebben. Er is nog een kans om deel te nemen en deel uit te maken van het mooie startveld dat er nu al is. Stuur een mail naar: info@nkgttc.nl en wij zullen  contact met u opnemen, of vul het formulier links  op de website in.

Op de deelnemerslijst vallen een aantal namen op. Wolter zal in zijn thuiswedstrijd acte de présence geven in de Ford Capri. Ook opvallend is de dubbele inschrijving van de familie Bijster, de Ford Escort heeft inmiddels een frisse nieuwe motor en de Starlet maakt het seizoen af.

Over het aankomende raceseizoen zijn de gesprekken alweer in volle gang. Voor wat betreft de invulling van de kalender van 2014 zijn er volop gesprekken die de goede kant op lijken te gaan.

Startnummer Voornaam Achternaam Automerk Type
5 Timo Span B.L. Mini 1275 GT
8 Paul Engel Innocenti Mini Cooper 1300
1 Henk van Gammeren Ford Escort RS 2000
2 Jan-Willem Oosterhagen Ford Escort RS 2000
6 Thijs van Gammeren Ford Escort RS 2000
9 Jack van Ginkel Ford Escort RS 1600
10 Rob Bijster Ford Escort RS 2000
20 Theo Mouws Ford Escort RS 2000
11 Jack Poppelaars Ford Escort RS 2000
4 Gerd Rijper Porsche 911
7 Leonard Stolk Porsche Carrera RSR
28 Ronald Aardse Porsche RS
101 Martijn Bijster Toyota Starlet
16 Peter Aberkrom BMW 320
22 Michiel Mann Renault 5 Alpine Turbo
19 Lammert van der Meulen Ford Escort RS2000
24 Michael Nolte Opel Kadett GT/E
40 Wolter Gratama Ford Capri 3 Litre

 

NC Duitsland

Het tijdschema voor het raceweekend in Duitsland is bekend. Het wordt een mooi en gevarieerd programma met nog een aantal andere leuke raceklasses die ook in actie komen.

De race in Duitsland is een uitgelezen kans om voor een goede prijs veel tijd te rijden op het bekende Formule 1 circuit. Daarnaast ligt het circuit niet ver van de Nederlandse grens en is goed bereikbaar. In vergelijking tot sommige Nederlandse circuits zijn de faciliteiten erg goed. Kortom. zorg dat je erbij bent!
nurburgring
Tijdschema:

Zaterdag, d.d. 28.09.2013:

Fahrerbesprechung NK GT & Touring Cars 7:30 Uhr

Fahrerbesprechung VLN   7:45 Uhr

Zeitttraining NK GT & Touring Cars (30 Min.) 8:00 Uhr –   8:30 Uhr

Zeittraining Formel Renault (20 Min.) 8:35 Uhr –   8:55 Uhr

Zeittraining VLN (90 Min.)  9:00 Uhr – 10:30 Uhr

Rennen 1 NK GT & Touring Cars (25 Min.+1R.) 10:50 Uhr – 11:20 Uhr

Rennen 1 Formel Renault (20 Min.) 11:30 Uhr – 11:50 Uhr

Startaufstellung     VLN 11:55 Uhr – 12:15 Uhr

Einführungsrunde VLN 12:15 Uhr – 12:35 Uhr

Rennen VLN           (240 Min.) 12:35 Uhr – 16:35 Uhr

Rennen 2 Formel Renault (20 Min.) 17:20 Uhr – 17:40 Uhr

Rennen 2 NK GT & Touring Cars (25 Min.+1R.) 17:50 Uhr – 18:20 Uhr

Siegerehrung VLN 18:00 Uhr

Siegerehrung Formel Renault 18:30 Uhr

Siegerehrung NK GT&Touring Car  19:00 Uhr

Verslag NOF zandvoort 2013

Druk en gezellig is in het kort de omschrijving voor het afgelopen weekend op Zandvoort. Doordat het racen samen viel met het Nationaal Oldtimer Festival en het schitterend weer was waren de tribunes en duinen goed gevuld met publiek.

P1050926

Het gehele raceprogramma moest worden afgewerkt op de zondag, wat met één kwalificatie en drie races een drukke dag was. Het startveld was niet heel groot, maar was wel weer opgebouwd uit een grote verscheidenheid auto`s zodat er in het veld leuke gevechten ontstonden.
De dag begon vroeg met de rijdersbriefing om 8.00 uur en de kwalificatie om 9.25 uur. Tijdens de kwalificatie kwam de rentree van Rob Bijster abrupt ten einde door het wegvallen van het vermogen. Het probleem zat het in de lagers van het blok en daarmee was voor Rob Bijster dan ook meteen het racen ten einde. Spannend was de strijd tussen de nummers 6, 7 en 8 deze eindigde allemaal binnen de 0,05 seconde van elkaar met als winnaar Ronald Aarts met zijn Porsche Carrera RS.  Poleposition was voor Leonard Stolk met zijn Porsche Carrera RSR en de tweede plaats was voor Henk van Gammeren met de Ford Escort RS 2000.

De eerste race eindigde voor Thijs van Gammeren al in de opwarmronde, omdat de remmen van zijn Ford escort RS 2000 vast zaten. De race werd gedomineerd door Leonard die vanaf poleposition vertrok en de gehele wedstrijd aan kop reed. Peter Frijlink met de Ford Escort Twin Cam had na een jaar sleutelen aan zijn motor de spullen weer race klaar en eindigde direct in de top 4. Voor Henk van Gammeren eindigde het race avontuur in de vierde ronde toen enkele bouten in de achterwielophanging afbraken waardoor de steekas los kwam.

Een aantal uitvallers bij de eerste race konden toch weer aan de start verschijnen van de tweede race. Het gevecht van de wedstrijd voorin ging om de plaatsen 3, 4 en 5 met op de finish een verschil gemeten van 0,4 seconde in het voordeel van Micheal Mann met de Renault 5 Turbo. In de achterhoede was het gevecht tussen de BMW 2002 van Jan Wolf en de Innocenti Mini Cooper van Paul Engel, welke werd gewonnen door Jan door een Spin van Paul in de Tarzanbocht. Helaas viel Peter Aberkrom uit met zijn BWM 320 als gevolg van problemen met de ontsteking.

P1060090

Door het uitvallen van de Mini 1275 GT van Timo Span en het uitvallen van Lammert van der Meulen ontstond er een opvallende combinatie aan de start van de laatste race. Timo had plaats genomen in de Ford van Lammert en toen hij uiteindelijk de `geheime` schakelaar van de brandstofpomp mocht gebruiken ging hij als een speer. De strijd tussen Paul en Jan van de tweede wedstrijd kwam in de laatste race weer naar voren en werd deze maal in het voordeel van de kleine Mini van Paul beslist. Na twee goede wedstrijden gereden te hebben viel Jan Willem Oosterhagen helaas uit met een kapot stuurhuis.

IMG_2756

Al met al kunnen we terug kijken op een leuk en druk weekend waarbij helaas wel bijna iedereen te maken kreeg met technische pech.

De stand in het klassement en de uitslagen zijn inmiddels op de bekende plek op de site terug te vinden.

Succes met de voorbereidingen voor de seizoensfinale op de Nurnburgring op 27 september a.s. in Duitsland en tot snel.

Dantuma NK GTTC rijders nu ook buiten het circuit te bewonderen

Aankomend weekend is er een unieke kans om de raceauto`s van het NK GTTC bij de volgende evenementen in actie te zien:

Classic Wings & Wheels:

Op zaterdag 17 augustus 2013 zullen bij Classic Wings & Wheels de rijders Jack van Ginkel met de Ford Escort MKI RS 1600 en Theo van Gammeren met de Ford Capri in actie komen. Het evenement staat in het teken van het goede doel ‘het zeldzame ziekten fonds` en geeft daarom een extra dimensie aan alle activiteiten.

IMG_5525

Ford Meeting Dokkum:

Tevens is op zaterdag 17 augustus een Ford meeting bij het bedrijf van Lammert van der Meulen te Dokkum. Hierbij zullen diverse demonstraties worden gegeven door onder andere de rijders van het NK GTTC. Aanwezig zijn: Timo Span met de Mini 1275 GT, Jan Willem Oosterhagen met de Ford Escort MK1 RS 2000 en Lammert van der Meulen met de Ford Escort MK2 RS 2000.

IMG_5226

Dus kom zaterdag 17 augustus vooral een kijkje nemen bij een van deze twee evenementen en bewonder de rijders van het Dantuma NK GTTC.