HZT een mooie start van het seizoen

Een goede start van het seizoen, met een paar flinke pechvogels en veel wind is de samenvatting van het weekend.

Het weekend begon voor velen al op vrijdag met de vrije training. Voor sommige een goede shake down. Voor andere helaas meteen het einde, de Pantera van Pieter Boel heeft helaas maar een korte tijd mee kunnen doen voor dat de motor roet in het eten gooide. De Escortjes hadden ook geen wereld start, Henk van Gammeren en Martijn Bijster moesten allebei de auto met motorpech aan de kant zetten. Henk heeft het weekend kunnen rijden in de Capri. Voor de familie Bijster leek het weekend over toen om 02.00 uur ’s nachts de motor nog niet goed liep. Zaterdagochtend op weg naar het circuit werd de auto van Rob Bijster een crisis centrum toen bleek dat er groen licht werd gegeven dat er geracet mocht worden met de Starlet. Een boel geregel maar toch op tijd goed gekomen.

Het startveld van het weekend werd mooi aangevuld met de Chevrolet Camaro van Jan Schippers en de Ford Mustang van Edgar Rosenhart. Tim de Leeuw met zijn Alfa 2000 GT Veloce kon terug kijken op een enerverend weekend met wat technische problemen en een pittige crash in de opwarmronde. We hopen deze rijders in assen ook weer aan de start te zien.
Harc 002A
De zaterdag begon nat met de kwalificatie. Geen echte hoosbui maar precies genoeg voor wat glibberpartijen op de baan. Met een eerste rij van Marcel Frijlink met zijn Ford Escort en de Porsche van Leonard Stolk kon de eerste race van start gaan. De eerste race begon met een flitsende start waarbij in de Slotemakerbocht Timo Span en Henk van Gammeren met elkaar in contact kwamen. Veel chaos maar geen grote schade. Gezien het uitstapje in het gras en de problemen met de afstelling van de motor moest Timo met zijn Mini 1275 GT de wedstrijd al in de eerste ronde staken. De race verliep verder zonder grote problemen met een leuk gevecht in het achterveld die eindigde met een slip van Martijn Bijster in de Tarzanbocht.

Op zaterdag bleek tussen de verschillende sessies dat de nieuwe geluidsmetingen op Zandvoort voor problemen konden gaan zorgen. De oplossingen die aangedragen werden waren niet alleen creatief maar zeker ook bijzonder te nomen. Theo Mouws spande de kroon met zijn duikboot look. foto
Op zondag bleek dat de olie problemen van Jack Poppelaars te hardnekkig waren en hij de strijd voortijdig moest staken. De tweede race verliep zonder grote problemen. Marcel Frijlink was de hele zondag heer en meester afwisselend gevolgd door Jan Willem, Theo en Leonard. Achterin het veld werd ook zwaar gestreden om de laatste plaatsen, de 1300 cc motortjes draaiden op vollen toeren. Tijdens de eerste race op zondag was het verschil bij het vallen van de vlag slechts 0,6 seconde.

Ondanks de pechgevallen kunnen we terug kijken op een leuk en gezellig weekend. We hopen dat de auto’s die niet op tijd klaar waren voor Zandvoort klaar zijn voor Assen en de rest daar ook weer te treffen.

Voeg toe aan je favorieten: Permalink.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.