Nog twee weken te gaan tot Hockenheim

Over kleine 2 weken gaan we al racen op Hockenheim tijdens de Preis der Stadt Stuttgart, van 21 tot en met 23 april! Dan is het NK GTTC raceseizoen gestart en kunnen we zien hoe iedereen zijn winteractiviteiten hebben gezorgd voor de nodige veranderingen. Bijgaand ontvangen jullie de laatste informatie: deelnemerstlijst, paddockindeling en tijdschema, evenals inschrijfformulier als je op donderdag wilt testen. We racen op vrijdag, zaterdag en zondag overigens, arriveren kan daarom op donderdag of vrijdag.

Vragen, opmerkingen of last minute wijzigingen, meldt het ons via secretariaat@nkgttc.nl, wordt gelezen door Willem en Timo.

———————————————————————————-

Only 2 weeks to before our first race at Hockenheim! During the Preis der Stadt Stuttgart, from the 21st till the 23rd of April we will have our season opening race with the NK GTTC! Curious to see how everybody’s winter activities pay off on the track. Find enclosed the last information: entry list, paddock map, timeschedule and registration form if you want to do testing on Thursday.

Any questions, remarks or last minute changes, mail us on secretariaat@nkgttc.nl, Willem and Timo read it.

Looking forward to meeting you at Hockenheim!

Important documents:

https://www.nkgttc.nl/wp-content/uploads/2023/04/EntryList-Hockenheim-003-20-03-23.pdf

https://www.nkgttc.nl/wp-content/uploads/2023/04/Fahrerlager-neu-Hockenheim-PdSS-2023-V-4.pdf

https://www.nkgttc.nl/wp-content/uploads/2023/04/Zeitplan-Nr-8-v.-17.-3.-23-PDSS.pdf

https://www.nkgttc.nl/wp-content/uploads/2023/04/Testfahrten-Donnerstag-20.-4.-2023.xls

Seizoen 2023, wat kunnen we verwachten…

Hoogste tijd om de NK GTTC plannen voor 2023 te onthullen!

Belangrijk is daarbij geweest om na 10 jaar NK GTTC en een voor ons wat matig herstel na Corona jullie input meegenomen als belangrijkste uitgangspunten:

1. Veel rijtijd tijdens een weekend

Hierin zijn we geslaagd: elk weekend heeft 100 minuten rijtijd! Met uitzondering van de HGP op Zandvoort, er staat wel een verzoek uit voor meer rijtijd, dus mocht er wat vrijvallen, dan kopen we die erbij (zonder kostenverhoging naar rijders die al ingeschreven hebben)

2. Klassieke weekenden met ruimte voor ‘goedkoper weekend’ als maar genoeg rijdtijd

Dit is goed gelukt, we hebben maar liefst 4 klassieke evenementen en op de 2 niet klassieke evenementen maar liefst 120 minuten rijdtijd

3. Samenwerking met Triumph Competitions in 2023 te continueren

Hier is het goede nieuws dat de huidige kalender in nauwe samenwerking is gemaakt, wat ondere andere heeft geresulteerd in een heel nieuw evenement: we gaan in mei naar de Magdenburg GP van Oscherleben met hen. En we zijn erin geslaagd financieel voordelig (slechts 50 euro meer per inschrijving) om een half uur extra rijtijd op Spa te krijgen. En we bezoeken Zolder weer, een goedkoper event, maar terug van weggeweest!

4. Zorgen voor veel gezelligheid op en rond de evenementen

Dit hebben we meteen opgepakt op Nurburgring met een borrel op zaterdag, hier gaan we meer van doen en ons eindfeest is ook in volle voorbereiding, zeer waarschijnlijk bij onze hoofdsponsor.

5. Onze social media communicatie te intensiveren en moderner te maken

Goede nieuws hierin is dat we een sponsor hebben gevonden die ons gaat helpen bij de vernieuwing van onze site (looks en gemak), en we zijn bezig om overige social media (Facebook, Instagram) hieraan te koppelen. Voor de content zoeken we nog steeds hulp, dus meld als je wilt helpen of tips hebt! Even beetje geduld gevraagd voor het realiseren van dit alles, vindt plaats in de winterperiode (Insta is net live). Wel zullen we direct onze mailings intensiveren, waarbij we 2 wekelijks een update geven tijdens het raceseizoen en in de winterstop minimaal maandelijks. 

En dan het belangrijkste, onze races voor 2023:

Kalender NK GTTC 2023 (Preliminary):

  • 21 – 22 – 23 april Hockenheimring (Preis der Stadt Stuttgart)
  • 12 – 13 – 14 mei Oscherleben (GP Magdenburg – einladungsrace)
  • 16  – 17 – 18 juni Zandvoort (Historische Grand Prix)
  • 7  – 8 – 9 juli Spa-Francorchamps (Spa Summer Classic)

Zomer stop!

  • 8 – 9 – 10 september Assen (Classic GP)
  • 6 – 7 – 8 oktober Zolder (Fun Cup)

Uiteraard hebben we weer een Package Deal beschikbaar voor de trouwe rijders en degenen die mee willen doen in het Nederlands Kampioenschap. Nog even de spelregels: een korting voor inschrijving van het hele seizoen, races mag je verkopen aan een ander, maar geld terug voor een race bestaat niet en zelf verantwoordelijk voor doorverkoop. En dit jaar hebben we een Limited Edition beschikbaar: voor de eerste 20 rijders die zich registreren voor een package deal (en betalen) krijgen een dubbele korting en betalen slechts 2950 euro voor een heel seizoen wat in totaal 4100 euro kost. De normale Package deal is 3550 euro. Dus zeker de moeite waard!

———————————————————

It is time to bring the NK GTTC plans for 2023 to you!

Key starting point has been your input after a less start grid and Corona recovery in 2022. So we formulated and follow the following starting points for 2023 to make a new succes after 10 years of

NK GTTC:

1. Lots of driving time during a race weekend

We succeeded, each weekend has 120 or 100 minutes of driving time, except the Zandvoort HGP. Although we are on the waitlist for extra driving time, in case that happens and you already registered, this will mean no extra cost

2. ClassiekeClassic events with a few ‘cheaper weekends’ in case driving time is still enough

We are proud to announce we have 4 classic events and 2 non classic, but those 2 have 120 mins of driving time!

3. Co-operate with Triumph Competitions in 2023

Good news is our calenders are aligned, we have 5 events together and together we have a new event in Oscherleben, de GP van Magendburg. This also means we have succeeded to get significant driving time at Spa (for only 50 hours extra half an hour extra driving time). And we go to Zolder again, too long ago!

4. Dutch ‘gezelligheid’ on and between the events

We organised drinks at Nurburgring last year and will do more of this. Also the end / seasons start party will be in February at our Class Sponsor RECO Autoschade. Preparations are ongoing, details will follow!

5.  Modernize and intensify social media + website

Good news is that we found a sponsor to rebuild our website. Also we have help for Social Media. Still looking for content volunteers, so please let us know! And we started yesterday with Insta, the site etcetera will take some time, but  we will already intensify our mailings: once per month off season and every 2 weeks in the seasons and close to the events regular updates.

And the most important, our races for 2023:

Calender NK GTTC 2023 (Preliminary):

  • 21 – 22- 23 April Hockenheimring (Preis der Stadt Stuttgart)
  • 12 –  13 – 14 May Oscherleben (GP Magdenburg – einladungsrace)
  • 16  – 17 – 18 June Zandvoort (Historische Grand Prix)
  • 7 – 8 – 9 July Spa-Francorchamps (Spa Summer Classic)

Summer stop

  • 8 – 9 – 10 September Assen (Classic GP)
  • 6 – 7 – 8 October Zolder (Fun Cup)

Of course we offer a Package Deal again for our loyal drivers and those who want to compete in the Dutch Championship 2023. Very short rules of the game: you pay the whole season, receive a discount and can sell separate races. No money back per race and responsibility for selling is with you. Also we have a Limited Edition available this year: only 2950 euro’s for a full 6 race season that cost 4100 euro. For the first 20 registrations (via site and payment received). After that the regular Package Deal is 3550 euro. So register fast!

Seizoen 2022 inschrijving geopend.

KLIK HIER VOOR DE PACKAGEDEAL Inschrijving

Na het volledige race-seizoen 2021, kijken we in deze onzekere tijd tóch vooruit naar een nieuw seizoen….wat zal ons dat brengen?

In ieder geval hebben we 5 circuits vastgelegd op de kalender voor 2022 en hebben we een mooie Package Deal voorbereid.

Er is nog zicht op een zesde race, we zijn namelijk nog in gesprek voor een mooi historisch race-weekend op Assen, midden september!

En vanaf volgende week, na de Kerstdagen, kan er online worden ingeschreven voor Package Deal, en de losse raceweekenden!

Graag tot volgend jaar en…………….Stay Safe!

Het Bestuur

———————————————————————————————————————————-

Dear drivers, teams and racing fans, we wish everyone:

 A Merry Christmas and Happy New Year!

After the full 2021 racing season, we are still looking forward to a new season in this uncertain time.... what will that bring us? 

In any case, we have fixed 5 circuits on the calendar for 2022 and we have prepared a nice Package Deal. 

Starting next week, after Christmas, you can register online for the Package Deal, and the individual race weekends!



See you next year and...........Stay safe!




Fijne Kerstdagen & Gelukkig Nieuwjaar

Beste rijders, teams en race-fans, bij deze wensen wij iedereen :

Na het volledige race-seizoen 2021, kijken we in deze onzekere tijd tóch vooruit naar een nieuw seizoen….wat zal ons dat brengen?

In ieder geval hebben we 5 circuits vastgelegd op de kalender voor 2022 en hebben we een mooie Package Deal voorbereid.

Er is nog zicht op een zesde race, we zijn namelijk nog in gesprek voor een mooi historisch race-weekend op Assen, midden september!

En vanaf volgende week, na de Kerstdagen, kan er online worden ingeschreven voor Package Deal, en de losse raceweekenden!

Graag tot volgend jaar en…………….Stay Safe!

Het Bestuur

———————————————————————————————————————————-

Dear drivers, teams and racing fans, we wish everyone:

 A Merry Christmas and Happy New Year!

After the full 2021 racing season, we are still looking forward to a new season in this uncertain time.... what will that bring us? 

In any case, we have fixed 5 circuits on the calendar for 2022 and we have prepared a nice Package Deal. 

Starting next week, after Christmas, you can register online for the Package Deal, and the individual race weekends!



See you next year and...........Stay safe!




Het Nederlands Kampioenschap 2021 RECO NK GTTC: de eindstand!

Beste rijders, teams en autosportliefhebbers,

bij deze, na een mooie raceseizoen waarin we gelukkig alle race-weekenden hebben kunnen rijden ondanks de soms lastige Covid restricties, de eindstand van het officiële Nederlands Kampioenschap Historic GT’s & TouringCars 2021

Nederlands kampioen is geworden: Jan Willem Oosterhagen

op de 2de plaats is geëindigd Freddy van Sprundel, en op de 3de plaats is geëindigd Stefan Jacobs!

Nederlands Kampioen RECO NK GTTC 2021 Jan Willem Oosterhagen
2de plaats Nederlands Kampioenschap RECO NK GTTC 2021 Freddy van Sprundel
3de plaats Nederlands Kampioenschap RECO NK GTTC 2021 Stefan Jacobs

Op een later moment, begin 2022, hopen we met elkaar een feestelijke huldiging te kunnen organiseren (onder voorbehoud m.b.t. de Covid ontwikkelingen) , als afsluiting van het seizoen 2021, maar ook als start van het nieuwe seizoen 2022.

De voorlopige kalender voor volgend seizoen, waarin we ook enkele weekenden zullen samen racen met de MG Holland Competitions, ziet er als volgt uit:

Kalender 2022 RECO NK GTTC (onder voorbehoud)

Hankook Finale Races 2021 & MG Competitions Holland

Hankook Finale Assen 2021 en welkom MG Competitions

Beste rijders en teams,

Hier alvast wat (summiere) informatie m.b.t. de Hankook Finale races, 29, 30 en 31 oktober op Assen.

Maar allereerst de mededeling dat we een aantal gastrijders mogen verwelkomen op Assen, een aantal rijders van de MG Competitions Holland rijdt met ons mee, als invitatie klasse.

Zij doen wel mee voor de overall klassering per race.

We kijken in overleg met de MG Competitions Holland al naar het volgend seizoen, om daar de samenwerking aan te gaan en op sommige race-weekenden met elkaar te gaan rijden.

Binnenkort ook meer over het nieuwe seizoen en de agenda daarvan!

Helaas, ook ik heb nog weinig info van de organisatie, een voorlopig tijdschema is wel voorhanden.

Na het weekend verwacht ik meer rijders-informatie, en als die voor handen is, zal ik die z.s.m. mailen aan iedereen.

————————————————————————————————————————————-

Dear drivers and teams,

Here is some (brief) information regarding the Hankook Final races, October 29, 30 and 31 at Assen.

But first of all the announcement that we can welcome a number of guest drivers at Assen, a number of drivers from the MG Competitions Holland will ride with us, as an invitation class.

They do participate for the overall classification per race.

We are already looking at next season in consultation with the MG Competitions Holland, in order to enter into cooperation there and to ride together on some race weekends.

Soon more about the new season and its agenda!

Unfortunately, I also have little information about the organization, but a provisional timetable is available.

After the weekend I expect more driver information, and if it’s  available I will email it to everyone asap.

Dijon Motors Cup 2021 8-9-10 oktober

Beste coureurs en teams, na de geslaagde Historic Race Classics op Zandvoort in juli, staat nu het 4de race-weekend voor de deur, de Dijon Motors Cup 2021 op 8, 9 en 10 oktober.

Daar rijden we 1x de kwalificatie, en 3 x een race!

Bij deze het voorlopige tijdschema voor het weekend en de rijders info m.b.t. het evenement, met betrekking tot aankomst, COVID protocol, rijders-kantoor en inschrijving, briefing, scrutineering, toegangspas, privé-testen, pitboxen, paddock, licentie, transponders en “track-walk”.

————————————————————————————————————————————-

Dear drivers and teams, after the successful Historic Race Classics at Zandvoort in July, the 4th race weekend is now approaching, the Dijon Motors Cup 2021 on October 8, 9 and 10.

There we drive 1x the qualification, and 3x a race!

Hereby the timetable for the weekend and the drivers info regarding the event, regarding arrival, COVID protocol, drivers office and registration, briefing, scrutineering, access pass, private testing, pit boxes, paddock, license, transponders and “track- walk.

Historic Race Classics Zandvoort 2021 to start!

Beste coureurs en teams,

we staat aan het begin van het raceweekend van de Historic Race Classics Zandvoort 2021 !

Heel het weekend staat in het teken van de historisch autorensport, helaas, op het laatst werd bekend dat er geen publiek bij mag zijn.

Dat is erg jammer, maar het grote race-plezier zal toch de boventoon vieren. Laten we met z’n allen er een mooi en sportief evenement van maken!

Zie de inschrijvingslijst, voor alle deelnemers aan onze RECO NK GTTC race-klasse.

Wij wensen iedereen een goede reis naar Zandvoort, een prettig verblijf en vooral veel sportief raceplezier!

————————————————————————————————————————-

Dear drivers and teams,

we are at the start of the race weekend of the Historic Race Classics Zandvoort 2021!

The whole weekend is dominated by historic motor racing, unfortunately, at the end it was announced that no audience is allowed.

That is very unfortunate, but the great racing fun will still prevail. Let’s all make it a beautiful and sporty event!

See the entry list, for all participants in our RECO NK GTTC race class. We wish everyone a good trip to Zandvoort, a pleasant stay and above all a lot of sporty racing fun!

Historic Race Classics 2021 Zandvoort

YES!!! In just over a week we will be able to compete again in the Dutch Dunes in Zandvoort! The Historic Race Classics 2021 is about to start! A racing weekend packed with classic racing cars. We have about 50 beautiful and fast racing cars of different car brands at the start from the years 1966 to 1981.

Hereby the latest information for all of you for the Historic Race Classis 2021 ZANDVOORT next week.

First of all, we are happy to announce that we have an extra race!
We now have 1 x qualification and 3 x a race!
There are about 50 registrations for the RECO NK GTTC, a nicely varied starting field will appear on the track.

And the public is also allowed to come again! The Zandvoort Race Classics is an event without Testing for Entry.
This means that a distance of 1.5 meters must be kept on the entire event site.
The organization will also take appropriate measures for this and ensure that the 1.5 meters is maintained.

In the apendix you will find the TEAM information documents and the timetable.

See you at Zandvoort!

Drive & Stay Safe!

Spa Summer Classic 2021

Beste rijders,

Bij deze alvast enige voor informatie met betrekking tot het evenement.

 www.spasummerclassic.com 

>>onder voorbehoud<<   het tijdschema en het paddockplan.

Voor wat betreft de toegang tot het evenement, controles en checks:

Er is GEEN PUBLIEK toegestaan.

Bron: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen

Om naar België te reizen, moet je aan volgende voorwaarden voldoen:

Je beschikt over een negatieve PCR-test die ten vroegste 72 uur voor je vertrek uit een rode zone naar België is uitgevoerd.

Een negatieve corona-test of antistoffen test zal nodig zijn om toegang te krijgen tot de paddocks.

De test kan ter plaatse bij de ingang van de paddock worden uitgevoerd (op kosten van de persoon) of de persoon kan een reeds uitgevoerde geldige test laten zien.

Een PCR-test is dus niet nodig om toegang te krijgen tót het circuit, en:

tevens is het mogelijk om een ​​PCR-test op het circuit uit te voeren als het nodig is om naar uw land terug te keren(rekening houdend met de tijd om het resultaat te verkrijgen).

Een QR-code per team is vereist om toegang te krijgen tot het circuit(dat wordt nog uitgewerkt).

Er zal geen face-to-face licentiecontrole zijn, de controle zal digitaal zijn(dat wordt nog uitgewerkt).

Er wordt ook gewerkt aan de vereenvoudiging van de technische controle (scrutineering) en apparatuur en kleding-controles.

Nadere informatie, en update’s zullen volgen in een later stadium, via de mail, aan de rijders die aan het evenement mee doen.

Stay Safe.

———————————————————————————————————————–

Dear drivers,

Here’s some information regarding the event.

www.spasummerclassic.com

>>subject to change<< the timetable and the paddock plan.

With regard to access to the event, controls and checks:

NO AUDIENCE is allowed.

Source: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

To travel to Belgium, you must meet the following conditions:

You have a negative PCR test that was carried out 72 hours before your departure from a red zone to Belgium at the earliest.

A negative corona test or antibody test will be required to access the paddocks.

The test can be performed on site at the entrance to the paddock (at the person’s expense) or the person can present a valid test already performed.

So a PCR test is not necessary to access the circuit, and:

it is also possible to perform a PCR test on the circuit if it is necessary to return to your country (taking into account the time to obtain the result).

A QR code per team is required to access the track (which is still being worked out).

There will be no face-to-face license check, the check will be digital (this is still being worked out).

Efforts are also being made to simplify technical control (scrutineering) and equipment and clothing controls.

Further information, and updates, will follow at a later stage, via email, to riders participating in the event.

Stay Safe!